Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 ikan aku yang cikai

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
cekodok



Posts : 77
Join date : 01/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed May 25, 2011 7:45 pm

gabanzshah wrote:
kat taiping lampu shanda 24k/T5 28wt 4 kaki : RM68.00

kg aku kt taiping..kedai tu kt belah mana bro?nt cuti bleh la g cari...
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed May 25, 2011 10:40 pm

belakang spetal taiping..dekat sek. King Edward..hehe..shanda x tahan lama..kdg2 tu pkai 1 minggu je,dh kong lampu tu...aku rekemen pkai dophin je..
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Thu May 26, 2011 6:05 am

gabanzshah wrote:
belakang spetal taiping..dekat sek. King Edward..hehe..shanda x tahan lama..kdg2 tu pkai 1 minggu je,dh kong lampu tu...aku rekemen pkai dophin je..
aku punya shanda 4 bulan dh kong....dophin ok ke bro?harga?
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Thu May 26, 2011 6:37 am

kt blkg spetal tepeng tu..dophin 4 kaki dh abis stok..tp yg 3 kaki dlm RM50++..aku pkai dophin dh stahun 12 jam/hari ok jer..shanda plak aritu nk beli sebatang pn..tokey tu kene bukak smpai 4 kotak n siap kene test dlm air dulu,sebab setiap kali bukak dlm beberapa saat lampu tu trus kong..hehe..aku dh terkena 2 kali..test kt kedai ok..bila bwk balik x menyala..seb baik tokey tu kenal..tu pn jenuh gak la nk explain kt dia..
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Thu May 26, 2011 6:43 am

gabanzshah wrote:
kt blkg spetal tepeng tu..dophin 4 kaki dh abis stok..tp yg 3 kaki dlm RM50++..aku pkai dophin dh stahun 12 jam/hari ok jer..shanda plak aritu nk beli sebatang pn..tokey tu kene bukak smpai 4 kotak n siap kene test dlm air dulu,sebab setiap kali bukak dlm beberapa saat lampu tu trus kong..hehe..aku dh terkena 2 kali..test kt kedai ok..bila bwk balik x menyala..seb baik tokey tu kenal..tu pn jenuh gak la nk explain kt dia..
dia nyala terang mcm shanda x?
Back to top Go down
View user profile
cekodok



Posts : 77
Join date : 01/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Thu May 26, 2011 9:21 am

gabanzshah wrote:
belakang spetal taiping..dekat sek. King Edward..hehe..shanda x tahan lama..kdg2 tu pkai 1 minggu je,dh kong lampu tu...aku rekemen pkai dophin je..

owh..Aku tau kdai tu..dh prnah pegi pn..thank bro..tp lmpu dophin ok ke?
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Thu May 26, 2011 9:30 am

terang ke x terang bgantung pada ketinggian watt lampu tu..nti ms nk beli hg tgk la watt dia..lagi tinggi lagi terang..nk terang lg pkai la spotlight stadium..berkilat..mengerlip ikan hg nti..hehehe..
lampu Dophin ok jer..stakat ni x bg maslh kt aku..klu shanda x leh bukak lama2,x tahan panas..dia punya connector antara lampu n ballast tu senang cair..ni pengalaman aku ler..
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Fri May 27, 2011 4:03 am

gabanzshah wrote:
terang ke x terang bgantung pada ketinggian watt lampu tu..nti ms nk beli hg tgk la watt dia..lagi tinggi lagi terang..nk terang lg pkai la spotlight stadium..berkilat..mengerlip ikan hg nti..hehehe..
lampu Dophin ok jer..stakat ni x bg maslh kt aku..klu shanda x leh bukak lama2,x tahan panas..dia punya connector antara lampu n ballast tu senang cair..ni pengalaman aku ler..

aku tgk org tu beli dophin test kat kedai mmg terang benderang lampunya.....mmg cantek....betul la kata bro gaban....nak terang pakai lampu stadium bukit jalil ha3
Back to top Go down
View user profile
x-sonic

avatar

Posts : 33
Join date : 17/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Fri May 27, 2011 10:28 am

salam bro nk tanya kat area selangor kdai mane ader jual lampu dophin nih bro n brapa harga untuk 3kaki??
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Fri May 27, 2011 8:16 pm

x-sonic wrote:
salam bro nk tanya kat area selangor kdai mane ader jual lampu dophin nih bro n brapa harga untuk 3kaki??


alive aquarium jalan pasar kl
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Sat May 28, 2011 9:30 am

arini bgn dr tido,msk bilik ikan,gelap jer..shanda lamp 4ft wat hal lagi...bende yg sama gak kt connector lampu&balast tu.. cair!! aku slalu bukak 12 jam/hari..hampehh..kat dophin x de plak..
nk tanya kt otai2...T5,T8 & T9 apa beza jenis2 lampu ni??mcm2 la lampu ni..belum masuk bab K dia lagi..susah sgt pkai lampu pendaflour umah jer..hehe..nk cr yg watt rendah skit
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Sat May 28, 2011 10:21 am

gabanzshah wrote:
arini bgn dr tido,msk bilik ikan,gelap jer..shanda lamp 4ft wat hal lagi...bende yg sama gak kt connector lampu&balast tu.. cair!! aku slalu bukak 12 jam/hari..hampehh..kat dophin x de plak..
nk tanya kt otai2...T5,T8 & T9 apa beza jenis2 lampu ni??mcm2 la lampu ni..belum masuk bab K dia lagi..susah sgt pkai lampu pendaflour umah jer..hehe..nk cr yg watt rendah skit


try tanya kat kedai lampu perhiasan bro he3
Back to top Go down
View user profile
ikan_akeem



Posts : 867
Join date : 28/09/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon May 30, 2011 4:09 am

miang wrote:
gabanzshah wrote:
terang ke x terang bgantung pada ketinggian watt lampu tu..nti ms nk beli hg tgk la watt dia..lagi tinggi lagi terang..nk terang lg pkai la spotlight stadium..berkilat..mengerlip ikan hg nti..hehehe..
lampu Dophin ok jer..stakat ni x bg maslh kt aku..klu shanda x leh bukak lama2,x tahan panas..dia punya connector antara lampu n ballast tu senang cair..ni pengalaman aku ler..

aku tgk org tu beli dophin test kat kedai mmg terang benderang lampunya.....mmg cantek....betul la kata bro gaban....nak terang pakai lampu stadium bukit jalil ha3

bro miang rajin gi tgk kedai2 ikan kat jalan pasar ke??aku selalu gak gi situ utk beli aksesori akuarium la..cam lampu,anti klorin nutrafin..kat situ ok la..pilihan banyak,leh survey2 kedai2 bdekatan.
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon May 30, 2011 10:20 am

ikan_akeem wrote:
miang wrote:
gabanzshah wrote:
terang ke x terang bgantung pada ketinggian watt lampu tu..nti ms nk beli hg tgk la watt dia..lagi tinggi lagi terang..nk terang lg pkai la spotlight stadium..berkilat..mengerlip ikan hg nti..hehehe..
lampu Dophin ok jer..stakat ni x bg maslh kt aku..klu shanda x leh bukak lama2,x tahan panas..dia punya connector antara lampu n ballast tu senang cair..ni pengalaman aku ler..

aku tgk org tu beli dophin test kat kedai mmg terang benderang lampunya.....mmg cantek....betul la kata bro gaban....nak terang pakai lampu stadium bukit jalil ha3

bro miang rajin gi tgk kedai2 ikan kat jalan pasar ke??aku selalu gak gi situ utk beli aksesori akuarium la..cam lampu,anti klorin nutrafin..kat situ ok la..pilihan banyak,leh survey2 kedai2 bdekatan.


aku rajin ke situ kalau nak shoping barang2 ikan je....situ mmg ok,pilihan banyak,ubat2 ikan pun banyak,sebut je serba serbi nak pasal barang ikan.......semua ada....LFS sana banyak....bukan satu dua je,adalah 10 kedai........pada aku kat situlah surga untuk cari barang2 ikan nie he3....masa zaman flower horn.....aku rajin survey2 sana....masa tu ada lebih 20 kedai LFS kat sana,tempat yg sama...tapi skrg separuh daripadanya dah tutup...aku stat g sana dari tahun 1998 lagi.....sampai la sekarang....aku belum penah jumpa lagi org jual ikan dalam besen kat m'sia nie kecuali kat jalan pasar he3
aku g sana biasa dua kedai yg aku tuju dan harga mmg ok,kalau pandai tawar mmg banyak dapat kurang...cuma satu pesan aku....beli aksesori ikan ok kat sana..tapi kalau nak beli ikan aro...jns high grade tak usah ler...banyak tipu....kalau jns banjar red ke bawah ok boleh cari kat sana
Back to top Go down
View user profile
cekodok



Posts : 77
Join date : 01/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Tue May 31, 2011 8:00 pm

aku pn slalu gk g sana..mmg byk kdai...ade tmpt lain tak y mcm jln pasar?kt kl@selangor?ade 1 kdai ikan,sebelah kedai alive aquarium,aku tgk ade 2 kolam simen aro..aku pn xpasti aro jenis pe..lupe plak nk tnye tokey tu..hehehe..
Back to top Go down
View user profile
ikan_akeem



Posts : 867
Join date : 28/09/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Tue May 31, 2011 11:12 pm

cekodok wrote:
aku pn slalu gk g sana..mmg byk kdai...ade tmpt lain tak y mcm jln pasar?kt kl@selangor?ade 1 kdai ikan,sebelah kedai alive aquarium,aku tgk ade 2 kolam simen aro..aku pn xpasti aro jenis pe..lupe plak nk tnye tokey tu..hehehe..

aku dari dulu lagi perasan 2 kolam simen tu..dok tunggu ikan ape dia nak letak..hehe
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed Jun 01, 2011 1:19 am

cekodok wrote:
aku pn slalu gk g sana..mmg byk kdai...ade tmpt lain tak y mcm jln pasar?kt kl@selangor?ade 1 kdai ikan,sebelah kedai alive aquarium,aku tgk ade 2 kolam simen aro..aku pn xpasti aro jenis pe..lupe plak nk tnye tokey tu..hehehe..

ada.........xiang leng shah alam...kat sini barang mahal....nak tawar pun tak blh...setakat tengok2 cuci2 mata dahlah.....jalan pasar kedai yg bawah jalan tu kan sebelah alive?kat situ aku tak beli barang...mahal...pastu tak mesra pelanggan....
Back to top Go down
View user profile
cekodok



Posts : 77
Join date : 01/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed Jun 01, 2011 10:53 am

miang wrote:
cekodok wrote:
aku pn slalu gk g sana..mmg byk kdai...ade tmpt lain tak y mcm jln pasar?kt kl@selangor?ade 1 kdai ikan,sebelah kedai alive aquarium,aku tgk ade 2 kolam simen aro..aku pn xpasti aro jenis pe..lupe plak nk tnye tokey tu..hehehe..

ada.........xiang leng shah alam...kat sini barang mahal....nak tawar pun tak blh...setakat tengok2 cuci2 mata dahlah.....jalan pasar kedai yg bawah jalan tu kan sebelah alive?kat situ aku tak beli barang...mahal...pastu tak mesra pelanggan....

yup..kt ctu la..xiang leng shah alam seksyen bp?
Back to top Go down
View user profile
cekodok



Posts : 77
Join date : 01/05/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed Jun 01, 2011 11:05 am

gabanzshah wrote:
terang ke x terang bgantung pada ketinggian watt lampu tu..nti ms nk beli hg tgk la watt dia..lagi tinggi lagi terang..nk terang lg pkai la spotlight stadium..berkilat..mengerlip ikan hg nti..hehehe..
lampu Dophin ok jer..stakat ni x bg maslh kt aku..klu shanda x leh bukak lama2,x tahan panas..dia punya connector antara lampu n ballast tu senang cair..ni pengalaman aku ler..


lampu Dophin yg ni ke bro?
http://imageshack.us/photo/my-images/89/dophinelegentt5.jpg/
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Wed Jun 01, 2011 4:38 pm

yes..x pkai pn x per..
nk lg mengancam org kata pkai arcadia @ powerglo..x penah try lg sbb harga mahal..
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon Jun 06, 2011 4:48 am

gmbar terbaru ikan aku...lepas 8 bulan aku bela



Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon Jun 06, 2011 10:15 am

cantik ikan nie..puas hati...chu dah keluar.....ssk keenam dah nampak nk cros,cuma tak clear sbb tak ada gmbr belakang....tahniah2.....jaga bebaik he3....puas hati dpt ikn mcm nie...berbaloi dgn duit yg di keluarkan....ikan nie tak buat WTT kan...
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon Jun 06, 2011 4:53 pm

miang wrote:
cantik ikan nie..puas hati...chu dah keluar.....ssk keenam dah nampak nk cros,cuma tak clear sbb tak ada gmbr belakang....tahniah2.....jaga bebaik he3....puas hati dpt ikn mcm nie...berbaloi dgn duit yg di keluarkan....ikan nie tak buat WTT kan...
chu dlm 40% je baru...xclear sgt lagi...ikan nie aku letak tank putih tp lmpu dh 2-3 bulan dh rosak..sat menyala sat dak...semlm dia wat gila p nyala balik terus aku amik gmbar tu...hehehhe....
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon Jun 06, 2011 8:28 pm

xback_aro wrote:
miang wrote:
cantik ikan nie..puas hati...chu dah keluar.....ssk keenam dah nampak nk cros,cuma tak clear sbb tak ada gmbr belakang....tahniah2.....jaga bebaik he3....puas hati dpt ikn mcm nie...berbaloi dgn duit yg di keluarkan....ikan nie tak buat WTT kan...
chu dlm 40% je baru...xclear sgt lagi...ikan nie aku letak tank putih tp lmpu dh 2-3 bulan dh rosak..sat menyala sat dak...semlm dia wat gila p nyala balik terus aku amik gmbar tu...hehehhe....

ikan kalau kualiti ok...tak taning pun ok he3...taning cara baru nie...lip..lap..lip..lap punya taning...
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   Mon Jun 06, 2011 8:38 pm

miang wrote:
xback_aro wrote:
miang wrote:
cantik ikan nie..puas hati...chu dah keluar.....ssk keenam dah nampak nk cros,cuma tak clear sbb tak ada gmbr belakang....tahniah2.....jaga bebaik he3....puas hati dpt ikn mcm nie...berbaloi dgn duit yg di keluarkan....ikan nie tak buat WTT kan...
chu dlm 40% je baru...xclear sgt lagi...ikan nie aku letak tank putih tp lmpu dh 2-3 bulan dh rosak..sat menyala sat dak...semlm dia wat gila p nyala balik terus aku amik gmbar tu...hehehhe....

ikan kalau kualiti ok...tak taning pun ok he3...taning cara baru nie...lip..lap..lip..lap punya taning...
dalam sungai kerian n tasik bukit merah tu xde sapa pun dok p tanning aro dlm tu..hahahah....tp jd aro paling lawa juga..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: ikan aku yang cikai   

Back to top Go down
 
ikan aku yang cikai
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: