Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Mon Sep 05, 2011 9:39 pm

rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
Back to top Go down
View user profile
zcool



Posts : 295
Join date : 28/02/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 1:24 am

Kenapa nak jual bro???

xback_aro wrote:
rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 3:57 am

zcool wrote:
Kenapa nak jual bro???

xback_aro wrote:
rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
nak pakai duit byk la bro....
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 7:55 am

xback_aro wrote:
zcool wrote:
Kenapa nak jual bro???

xback_aro wrote:
rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
nak pakai duit byk la bro....

berapa lama dah ikan masuk kolam.....berapa umur?kasi simpan le...dah ada bagi hasil kan
Back to top Go down
View user profile
azzam2u@yahoo.com



Posts : 141
Join date : 26/01/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:11 am

biar la dia nak juai....mungkin dia nk pakai duit "besaq" segera...biasa la strategi perniagaan ni mcm2...betui dak
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:44 am

azzam2u@yahoo.com wrote:
biar la dia nak juai....mungkin dia nk pakai duit "besaq" segera...biasa la strategi perniagaan ni mcm2...betui dak

betui la tu mungkin dia ada maket strategi....cuma tu lah....ramai dah sedia maklum....market aro susah skrg nie...ramai jugak nak let go kolam....kalau kita kaki aro ramai kengkawan akan tanya betul ke market tengah susah skrg nie
Back to top Go down
View user profile
azzam2u@yahoo.com



Posts : 141
Join date : 26/01/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:53 am

mmg...kalo hg tanya 10 org , 8 org mesti nak juai semula kolam dia....tu dah cukup bg gambaran....tp kebanyakan org baru la yg nak juai...org lama x da pon nak juai...

aku rasa bukan apa...ni kes syarikat declare umur ikan 2 1/2 tahun dah matang....ini la satu satunya perkara yg aku paling x percaya....ikan yg galak buat anak aku rasa 5 tahun keatas....tp mana syarikatnak cari ikan umur mcm tu....kalo ada pon, baik dia xyah jual utk pawah....ini kes tipu umur yg sebabkan pelabur t'paksa tunggu lama
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 11:18 am

azzam2u@yahoo.com wrote:
mmg...kalo hg tanya 10 org , 8 org mesti nak juai semula kolam dia....tu dah cukup bg gambaran....tp kebanyakan org baru la yg nak juai...org lama x da pon nak juai...

aku rasa bukan apa...ni kes syarikat declare umur ikan 2 1/2 tahun dah matang....ini la satu satunya perkara yg aku paling x percaya....ikan yg galak buat anak aku rasa 5 tahun keatas....tp mana syarikatnak cari ikan umur mcm tu....kalo ada pon, baik dia xyah jual utk pawah....ini kes tipu umur yg sebabkan pelabur t'paksa tunggu lama

betui la tu aku setuju dgn hang,dan kebanyakan yang 8 org tu nak jual sbb tak tahan nak bayar pinjaman bank buat modal masuk pawah....tahun 2010 kebanyakan farm jual induk umur 2 tahun setengah (ikut kata farm lah umur 2 tahun setengah) harga pulak gila2....semua jual ikut harga matang...ikut logik akal...mana nak cekau banyak2 ikan umur 2 tahun setengah dalam tahun yang sama....kolam pulak beratus2.....tu yg ikan tak cukup umur...kata dah dua tahun setengah...pastu nak bagi besar serupa saiz 2 tahun setengah sumbat dgn worm banyak2...bagi cepat besar,gemuk....bukan ke salah satu faktor ikan susah nak bertelur sebab terlalu gemuk?kalau tak caya leh search kat dunia arowana bahaian pemakanan...ala siapa biasa bela aro blh tau cara mana nak bagi aro gemuk.....
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 718
Join date : 07/08/2009
Age : 34
Location : Bukit Merah

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 12:25 pm

tang gemok tu slow skit ye haha lol!
Back to top Go down
View user profile http://arowana.yolasite.com
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 6:38 pm

miang wrote:
xback_aro wrote:
zcool wrote:
Kenapa nak jual bro???

xback_aro wrote:
rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
nak pakai duit byk la bro....

berapa lama dah ikan masuk kolam.....berapa umur?kasi simpan le...dah ada bagi hasil kan
ikan nie dah dekat 2thn dh dlm kolam...dulu aku beli induk pramatang...lani umoq dh dlm 3thn lebih.....aku nk pakai duit urgent ni....tu yg nk jual tu...kl x,syg juga sbb market hback skrang nie ok lagi...
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 8:56 pm

Admin wrote:
tang gemok tu slow skit ye haha lol!


ada kena mengena ke?he3
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 8:57 pm

xback_aro wrote:
miang wrote:
xback_aro wrote:
zcool wrote:
Kenapa nak jual bro???

xback_aro wrote:
rm150k...baru 4pair bagi hasil...last tarik 2 pair....
nak pakai duit byk la bro....

berapa lama dah ikan masuk kolam.....berapa umur?kasi simpan le...dah ada bagi hasil kan
ikan nie dah dekat 2thn dh dlm kolam...dulu aku beli induk pramatang...lani umoq dh dlm 3thn lebih.....aku nk pakai duit urgent ni....tu yg nk jual tu...kl x,syg juga sbb market hback skrang nie ok lagi...


hmm...besar dah umur tu...good luck...kalau tahun lps aku ingat berebut org ndak...
Back to top Go down
View user profile
zcool



Posts : 295
Join date : 28/02/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 9:05 pm

aku kalau ada duit terjatuh mmg amik dah nie... Cool
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 9:08 pm

zcool wrote:
aku kalau ada duit terjatuh mmg amik dah nie... Cool
tak jolok...try jolok untung2 jatuh he3
Back to top Go down
View user profile
zcool



Posts : 295
Join date : 28/02/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 9:11 pm

dah takdak buah dah nak jolok... hehhehehee Laughing

miang wrote:
zcool wrote:
aku kalau ada duit terjatuh mmg amik dah nie... Cool
tak jolok...try jolok untung2 jatuh he3
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 9:25 pm

zcool wrote:
dah takdak buah dah nak jolok... hehhehehee Laughing

miang wrote:
zcool wrote:
aku kalau ada duit terjatuh mmg amik dah nie... Cool
tak jolok...try jolok untung2 jatuh he3

jolok kat bob la...dia org kaya sana...kot2 dpt ha3..
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 9:58 pm

miang wrote:



hmm...besar dah umur tu...good luck...kalau tahun lps aku ingat berebut org ndak...
kalu tahun lepas mmg senang la nk jual..lani org takut dah sebab ada yg tggu smpai jggut beruban pun ikan xbranak2 lagi...
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:22 pm

xback_aro wrote:
miang wrote:



hmm...besar dah umur tu...good luck...kalau tahun lps aku ingat berebut org ndak...
kalu tahun lepas mmg senang la nk jual..lani org takut dah sebab ada yg tggu smpai jggut beruban pun ikan xbranak2 lagi...


he3...belum sampai setahun dah mcm2 jadi....nak tgk apa akan jadi lima tahun lagi...
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:41 pm

miang wrote:



he3...belum sampai setahun dah mcm2 jadi....nak tgk apa akan jadi lima tahun lagi...
lima tahun lagi xtau la bro...yg penting aku urgent nk guna duit lani...hahahah
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:43 pm

xback_aro wrote:
miang wrote:



he3...belum sampai setahun dah mcm2 jadi....nak tgk apa akan jadi lima tahun lagi...
lima tahun lagi xtau la bro...yg penting aku urgent nk guna duit lani...hahahah

jangan hura hara dah la....moga2 berjaya jual....
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 10:48 pm

miang wrote:


jangan hura hara dah la....moga2 berjaya jual....
xla smpai huru hara bro...aku nk pakai duit tu sbb ada benda nk beli ja...tu,harap² berjaya...dan sapa² kt sini yg berjaya promote sehingga terjual akan dpt komisen...hahaha
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Tue Sep 06, 2011 11:59 pm

xback_aro wrote:
miang wrote:


jangan hura hara dah la....moga2 berjaya jual....
xla smpai huru hara bro...aku nk pakai duit tu sbb ada benda nk beli ja...tu,harap² berjaya...dan sapa² kt sini yg berjaya promote sehingga terjual akan dpt komisen...hahaha

waaa...ala komisyen ka?????cantek tu he3....tapi tu lah kalau bukak forum sana sini,borak kat kedai mamak bila nak buka cite pelaburan aro je...org dah belasah kita mcm2...skrg banyak sgt dgr yg buruk dari yang baiknya....yg aku ada jmpa web yg dia kata untung masuk aro cuma kat Jutawan arowana je...yg lain2 aku tak dapat maklumat...
Back to top Go down
View user profile
xback_aro



Posts : 493
Join date : 17/01/2010
Age : 34
Location : putrajaya / bukit merah / danok

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Wed Sep 07, 2011 1:33 am

miang wrote:
xback_aro wrote:
miang wrote:


jangan hura hara dah la....moga2 berjaya jual....
xla smpai huru hara bro...aku nk pakai duit tu sbb ada benda nk beli ja...tu,harap² berjaya...dan sapa² kt sini yg berjaya promote sehingga terjual akan dpt komisen...hahaha

waaa...ala komisyen ka?????cantek tu he3....tapi tu lah kalau bukak forum sana sini,borak kat kedai mamak bila nak buka cite pelaburan aro je...org dah belasah kita mcm2...skrg banyak sgt dgr yg buruk dari yang baiknya....yg aku ada jmpa web yg dia kata untung masuk aro cuma kat Jutawan arowana je...yg lain2 aku tak dapat maklumat...
5k..heheheh
Back to top Go down
View user profile
HBQ



Posts : 116
Join date : 14/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Wed Sep 07, 2011 1:43 am

Harap2 la aro nie maju...pengusaha kena la cari jalan export ke luar negara. affraid
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Wed Sep 07, 2011 8:30 am

xback_aro wrote:
miang wrote:
xback_aro wrote:
miang wrote:


jangan hura hara dah la....moga2 berjaya jual....
xla smpai huru hara bro...aku nk pakai duit tu sbb ada benda nk beli ja...tu,harap² berjaya...dan sapa² kt sini yg berjaya promote sehingga terjual akan dpt komisen...hahaha

waaa...ala komisyen ka?????cantek tu he3....tapi tu lah kalau bukak forum sana sini,borak kat kedai mamak bila nak buka cite pelaburan aro je...org dah belasah kita mcm2...skrg banyak sgt dgr yg buruk dari yang baiknya....yg aku ada jmpa web yg dia kata untung masuk aro cuma kat Jutawan arowana je...yg lain2 aku tak dapat maklumat...
5k..heheheh

5K?apa agi ada sesapa berminat...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual   Today at 1:05 am

Back to top Go down
 
kolam hiback 22ekoq dh bagi hasil nk jual
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: Jual Beli ikan arowana-
Jump to: