Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Cara penggunaan ubat s1 yang betul

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Tue Dec 31, 2013 10:44 am

sy nk minta tolong kwn2,otai tentang ubat S1 ni.sbb rmai kwn2 ckp s1 antara ubat2 yg brkesan.sy blum penah guna ubat S1 ni..mane lah tau ade msalah di masa akan datang.dan mungkin kwn2 lain ingin tau ttg info yg brguna ni..tq
Back to top Go down
View user profile
^MoloT0V*Lan^

avatar

Posts : 2190
Join date : 16/08/2013
Age : 75
Location : BINTULU, SARAWAK

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Tue Dec 31, 2013 11:35 am

scratch ermmm, aku pun lom pernah pakai ubat2an ni bro, hehe, nanti ada lah otai2 jawab kan ek...
Back to top Go down
View user profile
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Tue Dec 31, 2013 12:02 pm

otai2 dlm sz ni sporting2..suka kongsi pengalaman..klu g lfs xtringat plk nk tanye psl ni.sbb xpnah beli kann.
lg 1 klu pkai s1 ni, bb dlm aqua pn mati gak ke? tq2..
Back to top Go down
View user profile
^MoloT0V*Lan^

avatar

Posts : 2190
Join date : 16/08/2013
Age : 75
Location : BINTULU, SARAWAK

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Tue Dec 31, 2013 3:57 pm

cuba bro bace kat belakang botol, mgkin ada penerangan kat situ bro...  study 
Back to top Go down
View user profile
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Tue Dec 31, 2013 7:54 pm

huhu..kne g lfs ler tgk kt btol s1 tuu
Back to top Go down
View user profile
azizklg



Posts : 410
Join date : 30/10/2013
Age : 31
Location : Kluang

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 5:49 am

sblum bro beli..bro nak guna ubat tu tuk ape?..nnt klau nak tny lfs psl ubat nih..try tny kandungan dia..aku tny kat lfs tmpt aku..dia xtau nak jwb ape..ubat s1 nih klau bro tgk kesan dia..mmg mcm magic..smue dia ley cure..tp magic nih trick smate2..takut magic xjd..ikan naik lori
Back to top Go down
View user profile
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 6:25 am

ingat nk stanby klu aro ade luka2 truk ke, kaw. rumah kne sembur aedes, pindah tank dll lg..juga utk ingin tau n kongsi ngn kwn2..mmg kita d galakkan guna cara tradisional.. lfs pun byk guna, tp tgk ijau je air, nanti hijau tu ilang sndri ke or kne tukar air..
Back to top Go down
View user profile
azizklg



Posts : 410
Join date : 30/10/2013
Age : 31
Location : Kluang

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 7:48 am

huhu..bkn ape bro..chemical nih bhaye..cara kite simpan n guna ubat2an nih akan bg effect baik n buruk trus pd ikan..sy bole bg cadangan tuk prsoalan bro..klau ikan ade kcederaan..x2 wc..cnth bro slalu wat wc 30% tiap2 minggu..jd kan 2x tiap2 minggu..ade semburan nyamuk aedes..ttp pnutup aqua ngn plastik sampah siap2..klau sump filter ngn air pump ade..pon ttp skali..lps dah setel sembur tu..klau prmukaan air ade minyak..atau bro was2..bole wat wc 50%..klau nak pindah tank..sedut air tank lame pindah ke tempat bru..so kesimpulanny..ubat nye hanya air yg bersih..kcuali ikan btul2 sakit(sakit pon sbb kualiti air xbgs)..bru kne minta bantuan pd yg pkar..dan nme2 bahan ubat tu..cnth malachite green,formalin,methylene blue etc..dan jgk cara2 nak handle ubat2 tu..psl s1 tu..ijau tu ilang bile kite wat wc..pastu akan ade bende cam habuk melekat kat cermin aqua..
tp klau sy bro..sy suke kopi o kaw..sy xsuke 3in1.. Very Happy 
Back to top Go down
View user profile
^MoloT0V*Lan^

avatar

Posts : 2190
Join date : 16/08/2013
Age : 75
Location : BINTULU, SARAWAK

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 11:17 am

Razz hehehe, tah la bro, aku pun tak pernah try, tp mane tau ada kawan2 lam ni pernah pakai s1 ni, boleh la komen kat sini...
Back to top Go down
View user profile
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 6:29 pm

azizklg wrote:
huhu..bkn ape bro..chemical nih bhaye..cara kite simpan n guna ubat2an nih akan bg effect baik n buruk trus pd ikan..sy bole bg cadangan tuk prsoalan bro..klau ikan ade kcederaan..x2 wc..cnth bro slalu wat wc 30% tiap2 minggu..jd kan 2x tiap2 minggu..ade semburan nyamuk aedes..ttp pnutup aqua ngn plastik sampah siap2..klau sump filter ngn air pump ade..pon ttp skali..lps dah setel sembur tu..klau prmukaan air ade minyak..atau bro was2..bole wat wc 50%..klau nak pindah tank..sedut air tank lame pindah ke tempat bru..so kesimpulanny..ubat nye hanya air yg bersih..kcuali ikan btul2 sakit(sakit pon sbb kualiti air xbgs)..bru kne minta bantuan pd yg pkar..dan nme2 bahan ubat tu..cnth malachite green,formalin,methylene blue etc..dan jgk cara2 nak handle ubat2 tu..psl s1 tu..ijau tu ilang bile kite wat wc..pastu akan ade bende cam habuk melekat kat cermin aqua..
tp klau sy bro..sy suke kopi o kaw..sy xsuke 3in1.. Very Happy 

trima kasih bro aziz sbb beri pandangan.. wat mase ni air kt umah sy xde msalah n sy pun xde la trpikir sgt nk beli s1 tu..cuma nk tau je..kdg2 org2 baru mcm kami agak cemas skit ble ade msalah..jd bila main letak je..nasib baik ade otai2 kt sini yg byk memberi pandangan dan nasihat..tq  cheers 
Back to top Go down
View user profile
azizklg



Posts : 410
Join date : 30/10/2013
Age : 31
Location : Kluang

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 7:06 pm

huhu..bkn ape la..mcm aku mula2 bela dlu..msti rase gatal2 tgn nak g kedai ikan beli something..klau ingt balik rase membazir lak..huhu..powerhead aku xpkai..ade dlm 7 ketul..top filtr ade 3 ketul..canister ade 2 ketul..wavemaker ade 4 ketul,2 pkai 2simpan..lampu dlm air ade 5btg..lampu biase 7btg..reptile lamp 2 btg..lampu2 led diy bermentol2..getah paip..pvc..blackwater,vitamin,ubat2an trmasuk s1..last2 smue simpan bwh sinki dapur..serabut tgk..haha..skrg tuk jg air..anti clorin aku ade 2 jenis..yg biase puny 4litr rm15 ngn api strees coat..klau aro xbyk gado..wc pkai ac yg biase..klau kuat gado pkai api..
Back to top Go down
View user profile
taro151213

avatar

Posts : 317
Join date : 16/12/2013
Location : Rawang > Sg. Buloh > Damansara > Petaling Jaya > Shah Alam

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Wed Jan 01, 2014 10:16 pm

azizklg wrote:
huhu..bkn ape la..mcm aku mula2 bela dlu..msti rase gatal2 tgn nak g kedai ikan beli something..klau ingt balik rase membazir lak..huhu..powerhead aku xpkai..ade dlm 7 ketul..top filtr ade 3 ketul..canister ade 2 ketul..wavemaker ade 4 ketul,2 pkai 2simpan..lampu dlm air ade 5btg..lampu biase 7btg..reptile lamp 2 btg..lampu2 led diy bermentol2..getah paip..pvc..blackwater,vitamin,ubat2an trmasuk s1..last2 smue simpan bwh sinki dapur..serabut tgk..haha..skrg tuk jg air..anti clorin aku ade 2 jenis..yg biase puny 4litr rm15 ngn api strees coat..klau aro xbyk gado..wc pkai ac yg biase..klau kuat gado pkai api..

wahh..byk tu broo..mcm2 ade..klu lah umah bro dekat,dh lama dtg dh nk minta jual murah2..hehe
skrg anti klorin sy pkai brand shanda, pump shanda , ingat nk beli lampu t5 brand shanda jgk..
mane tau akan dtg dpt bwk blk mg..huhu, nk cari tank bwh lg.. kne kumpul duit ler..huhu
Back to top Go down
View user profile
^MoloT0V*Lan^

avatar

Posts : 2190
Join date : 16/08/2013
Age : 75
Location : BINTULU, SARAWAK

PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   Thu Jan 02, 2014 1:43 am

Razz hehe, selalu nya, kalau pakai ubat2 ni, efek dia serta merta bro...

efek serta merta ni yg kita perlu elakan bro, kalau perubahan tiba2 ni, blh ambik nyawa aro bro...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Cara penggunaan ubat s1 yang betul   

Back to top Go down
 
Cara penggunaan ubat s1 yang betul
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: Bincang atau kongsi pengetahuan anda mengenai cara penjagaan ikan arowana-
Jump to: