Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Ubati aro phobia kita belai macam kucing

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
eddyaka

avatar

Posts : 28
Join date : 10/02/2013
Age : 34
Location : BAYAN LEPAS

PostSubject: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Wed Feb 20, 2013 5:19 am

sebenarnya saya nak cerita tentang aro saya ni.. beli pada 9 feb aritu.. Masa cuti sekolah dah anak saudara ramai dok ketuk2x cermin mau phobia ikan tu... Makan tetap makan x mogok tapi suka nyorok tepi filter.. check Ph ok, tgk kualiti ayaq pun ok.. cuma jadi terlalu pemalu.. agak kita ke depan aqua saja mesti lari nyorok.. bila kita xda baru dia renang2x.. oh saiz dia 4 inci baru jenis MG crossback.. saya naik pening dah.. bagi ubat tension pun sama.. bagi daun ketapang pun sama.. bagi vital pun sama.. cuma hati tenang sikit sebab mau makan..

last2x saya yang tension.. terus saya kuarkan dia.. cuci full aqua ngan alatan semua dengan air panas.. pastu saya masukkan semua air yang saya masak.. hahaha... separuh dah sejuk separuh mmg baru masak.. masukkan vital.. run aqua sata bagi suhu turun 32 camtu.. pastu saya masukkan dia cam bebaru bawak lik dr farm dlm plastik.. sambil2x tu saya belai2x dia cam anak kucing... xda melompat.. relax lak dia... dah lama tu saya angkat pastu belai sikit2x.. trus saya masukkan.. hah! terus jadi aktif .. hilang terus rasa malu.. dok nyondol2 kat cermin tengok saya.. lucu lak.. aro pun cam kucing erk nak bagi hilang phobia..? haaha..itulah pengalaman saya.. camana pengalaman kekawan?



Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/zolzaidi
polurse85



Posts : 105
Join date : 24/12/2012
Age : 31
Location : Puncak Alam

PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Wed Feb 20, 2013 9:17 am

hahahhaha...aku pun ade pengalaman camtu......aro aku pun malu2 je..tapi bile aku main2 ngan dier dlm air sambil pegang bahagian bawah mulut dier(ala..mcm main kucing tu)...serius aro aku suke...siap klu aku letak tangan je dier bole dtg kat tgn aku ajak main2 dah skrg nie....aku buat dier pun sejak dier dari 4inch..skrg dah 5inch dah.....so far, aku rasa mayb aro pun nak gurau senda kot....... Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile
jett lizdaf

avatar

Posts : 223
Join date : 21/06/2012
Age : 32
Location : Ampang

PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Thu Feb 21, 2013 9:26 pm

hahaha aku suka crita hang ni.. tp lain plak story aro aku yg sgt tak malu... aro aku jnis xreti kenyang.. lapar ssaje.. jd org lalu pon dia nak terkam mcm nk mkn tu.. smpai kucing aku duk dpn akuarium pon dia nk ngap! aku biasa buang sisa mknan aro tu dgn sauk kecik tu.. jd aro aku biasa dah dgn tgn aku duk celup2 dlm tank. tp jgn sskali pgang cengkerik dkt tgn klau nak msukkn tgn.. akibatnya aro aku lompat ngap jari aku.. kene skit trus bdarah.. gile oh aro mkn tuan.
Back to top Go down
View user profile
eddyaka

avatar

Posts : 28
Join date : 10/02/2013
Age : 34
Location : BAYAN LEPAS

PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Fri Feb 22, 2013 2:51 am

polurse85

Laughing laaaa maknanya memang dia kena buat lagu tu la kan.. hahaha.. pening2x... lani dah ok dah.. cuma letak tangan dia tak mai lagi macam ikan hang.. lelama nanti dia mai kot.. makan kuat sungguh .. banyak aku baca saiz2 besaq ni dia nak makan bagi saja.. nnti dah 6 inci baru kawal makan dia.. betoi ka? tapi skali aku bagi sikit2x la cumanya kerap..

jett lizdaf

Untung ah ikan ang jenis xtau malu.. mesti kucing ang jadi kia teruih hahaha.. mau terangkat pungkoq dia..
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/zolzaidi
rimausiam



Posts : 71
Join date : 16/12/2011
Age : 27
Location : gombak

PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Fri Feb 22, 2013 8:40 pm

jett lizdaf wrote:
hahaha aku suka crita hang ni.. tp lain plak story aro aku yg sgt tak malu... aro aku jnis xreti kenyang.. lapar ssaje.. jd org lalu pon dia nak terkam mcm nk mkn tu.. smpai kucing aku duk dpn akuarium pon dia nk ngap! aku biasa buang sisa mknan aro tu dgn sauk kecik tu.. jd aro aku biasa dah dgn tgn aku duk celup2 dlm tank. tp jgn sskali pgang cengkerik dkt tgn klau nak msukkn tgn.. akibatnya aro aku lompat ngap jari aku.. kene skit trus bdarah.. gile oh aro mkn tuan.


sbnar nyer xpe bro, bleh je nak bg cengkerik ke, sw je, cm suap kt aro.... pandai2 main ngn ikan... cume sbb tgn ko bdarah ialah ko reflek tarik balik tgn ko time ikan ngap time handfeeding tu.... aro2 aku mmg aku ajar handfeeding, kalu malas n xde masa br aku campak2 je mknan... step die cmtu lah, biar die gigit tgn ko, br ko rase nikmat gigitan2 halus aro n nikmat handfeeding... yg penting jgn takut... saiz aro aku-dh skaki lebih, 14inch kot... gigi2 die lg stylisto...
Back to top Go down
View user profile
jett lizdaf

avatar

Posts : 223
Join date : 21/06/2012
Age : 32
Location : Ampang

PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   Sun Feb 24, 2013 8:09 pm

haha bro rimau nama pon da garang... mmg aku tkejut bila dia ngap jari aku tu.. trus tarik cpat2.. aro mmg ada gigi halus kat muncung ke? aku rase dia ngap x dlm sgt... tp effect mmg bdarah.. sehari aku campak 15 ekor cgkerik gemuk bg.. tp still aro xpuas lg.. pelik tol la.. bg katak xmau pulak..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Ubati aro phobia kita belai macam kucing   

Back to top Go down
 
Ubati aro phobia kita belai macam kucing
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: