Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Gorgonzola



Posts : 23
Join date : 01/10/2012

PostSubject: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 12:50 am

Assalamualaikum semua....

Disini Gorgon ingin minta jasa baik Tuan2 sekalian comment(komen) Mario Gold (MG),saya... Very Happy
umur sekitar 9bulan dah. ukuran inci dalam 10-11'' diet makan, katak hidangan mewah,kemudian SW sikit2... anak udang kecik kadang2, cengkerik? aro nie tak suka makan. 3hari sekali tukar air dalam 50%+termasuk tukar filtar span putih.

Video nie dirakam ketika 2minggu sebelum Raya Haji... gambar latest, semalam baru perasan "chu" dah timbul ketul2 sikit...heik3
minta jasa baik comment yea... heheheh

Back to top Go down
View user profile
jett lizdaf



Posts : 223
Join date : 21/06/2012
Age : 31
Location : Ampang

PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 1:13 am

cantik aro gorgon.. chu pon da ada.. sisik sbelah tu tcabut eh?
Back to top Go down
View user profile
aime_isz



Posts : 120
Join date : 18/06/2012
Age : 30
Location : seremban

PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 2:12 am

LAWA IKAN BROO..
Back to top Go down
View user profile
Gorgonzola



Posts : 23
Join date : 01/10/2012

PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 4:40 am


terima kasih.... masih newbie, nie pun ikan baru sahajer tanning cukup2 2bulan...
Yup, ada 3sisik yang tercabut masa buat WC dan masa pindahkan ikan ke akuarium 2.5kaki, masa buat white TT background sticker. Alhamdulillah skrang tengok dah recovery sisik tu, chu pun dah timbul skit,cuma tak se-Gah tonjolan chu yer...

Skrang ikan dah 10-11'' kot, so dengan saiz akuarium sebesar 2.5kaki ok tak?atau dah tiba masa tukar ke akuarium besar sikit? akuarium besar yang tgah ada yang saiz 3.5kaki, background biru dan keliling hitam. so agak2 dah boleh ker dipindahkan? atau masih nak diTANNING kan lgi?
Back to top Go down
View user profile
zerol86



Posts : 1384
Join date : 01/05/2012

PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 10:55 am

tukar la bro.. seksa ikan tu..2.5ft tu ko taruh anak ikan je..
Back to top Go down
View user profile
jett lizdaf



Posts : 223
Join date : 21/06/2012
Age : 31
Location : Ampang

PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   Mon Oct 29, 2012 8:34 pm

zerol86 wrote:
tukar la bro.. seksa ikan tu..2.5ft tu ko taruh anak ikan je..

aha.. stuju pndapat ni.. aku ada tank 2.5ft dgn 4ft.. aro nmpak stress dgn tank kcik.. mungkinla
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...   

Back to top Go down
 
Minta pendapat yang bernas dari otai2+sifu2 tentang MG saya...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: