Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Mintak otai comment sikit.. :p

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 7:39 pm

Sorry pic x clear sngt..









vidoe

Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 8:05 pm

cantik..tapi kenapa berselirat sangat dgn tiub...?
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 9:15 pm

ooo... guna 3filter nak pasti air bersih.. bab berselirat tu.. host dia pendek.. jd tu yg jd mcm tu...
Back to top Go down
View user profile
ikan_akeem



Posts : 867
Join date : 28/09/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 9:29 pm

cantik bro wanotz..cross dia dah nampak tu.
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 9:45 pm

TQ.. klo dri pic ni ni MG or MGBB??
ikan_akeem wrote:
cantik bro wanotz..cross dia dah nampak tu.
Back to top Go down
View user profile
Rhu Dua



Posts : 214
Join date : 01/01/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 10:20 pm

Sy nk komen xpndai..tp apa2 pn arap tuannya puas hati Very Happy
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 10:30 pm

wanotz wrote:
ooo... guna 3filter nak pasti air bersih.. bab berselirat tu.. host dia pendek.. jd tu yg jd mcm tu...


tank bape kaki?smp 3 filter guna...kalau pump yg kita guna sesuai dgn jumlah liter air dalam aqua..guna satu pump dah ok..air nampak bersih belum tentu air tu ok..tapi apa2 hal pun ikan mmg cantik..
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 11:42 pm

sy puas hati. ikan comel. hihi Razz

Rhu Dua wrote:
Sy nk komen xpndai..tp apa2 pn arap tuannya puas hati Very Happy
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Tue Dec 06, 2011 11:48 pm

tq atas comment miang. tank 4 kaki. mula2x 2 filter jer, lepas tu ader angkat 1 filter lg kat jalan pasar. jd mcm syg lak klo filter yg ader tu wat simpan jer. tu yg letak sekali.



miang wrote:
wanotz wrote:
ooo... guna 3filter nak pasti air bersih.. bab berselirat tu.. host dia pendek.. jd tu yg jd mcm tu...


tank bape kaki?smp 3 filter guna...kalau pump yg kita guna sesuai dgn jumlah liter air dalam aqua..guna satu pump dah ok..air nampak bersih belum tentu air tu ok..tapi apa2 hal pun ikan mmg cantik..
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Wed Dec 07, 2011 12:37 am

kalau aku la..buang letrik je,samapi 3 pump..kesian kat ikan..berenang sini kena sedut pump..berenang sana ke sedut jugak..aku cadangkan ambik lagi dua tank baru..so cari dua ikan baru..mesin yg dua tu blh guna tuk ikan baru amacam??he3..
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Wed Dec 07, 2011 1:20 am

Hahah... cadangan tu mmng molek. tp yg x best nnt mak aku msti bising. ko ingt rmh aku kedai aquarium. hahaahah Razz What a Face
Klo nak tmbah lg tu nnt2x dulu lah ader rmh sendiri nnt dlm bilik tdo pon ader aquarium. hahah.. Razz

miang wrote:
kalau aku la..buang letrik je,samapi 3 pump..kesian kat ikan..berenang sini kena sedut pump..berenang sana ke sedut jugak..aku cadangkan ambik lagi dua tank baru..so cari dua ikan baru..mesin yg dua tu blh guna tuk ikan baru amacam??he3..
Back to top Go down
View user profile
geruwo

avatar

Posts : 143
Join date : 29/01/2011
Location : Dalam Aquarium

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 6:07 am

cantek...
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 6:16 am

TQ tq.... Smile

geruwo wrote:
cantek...
Back to top Go down
View user profile
ikan_akeem



Posts : 867
Join date : 28/09/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 7:01 pm

wanotz wrote:
TQ.. klo dri pic ni ni MG or MGBB??
ikan_akeem wrote:
cantik bro wanotz..cross dia dah nampak tu.

hehe xtau bro..tp kalo jd yg mana2 pun ok sbb gold dia penuh bro.kalo jd mgxbbb.. puas ati betul la.. Smile
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 9:12 pm

hihih.. tul tu, jnji dalam golongan MG aku dah puas hati dah. :p
Back to top Go down
View user profile
retro



Posts : 238
Join date : 26/06/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 9:57 pm

gold level dh tinggi..cantik..hehe.. Razz
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sun Dec 11, 2011 10:04 pm

Otai retro klo nak gi ikan lg cun nak wat cam mn? tuan admin kata kena kai lampu led miracle arowana lighting??

retro wrote:
gold level dh tinggi..cantik..hehe.. Razz
Back to top Go down
View user profile
retro



Posts : 238
Join date : 26/06/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Mon Dec 12, 2011 3:45 am

wanotz wrote:
Otai retro klo nak gi ikan lg cun nak wat cam mn? tuan admin kata kena kai lampu led miracle arowana lighting??

retro wrote:
gold level dh tinggi..cantik..hehe.. Razz

hehe..aku pnye style..dari abis yolk dok white tank..naik je smpi lvl 5..pindah masuk black tank..pasang lampu masa siang je..mlm tutup..pakai lampu t5 shanda tu je..hehe..makan kene control..jgn overfeed..nnt tk cantik..haha.. Razz
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Mon Dec 12, 2011 4:16 am

hihih okes2x... pas ni aku control mkn dia...hehehe Razz
Klo mcm sy nak pakai lampu t5 shanda ni warna aper yg sesuai? Harga berapa ia? Klo sy jenis guna Aquarium tutup tu cam mn nak pakai. leh tunjuk pic x?


retro wrote:
wanotz wrote:
Otai retro klo nak gi ikan lg cun nak wat cam mn? tuan admin kata kena kai lampu led miracle arowana lighting??

retro wrote:
gold level dh tinggi..cantik..hehe.. Razz

hehe..aku pnye style..dari abis yolk dok white tank..naik je smpi lvl 5..pindah masuk black tank..pasang lampu masa siang je..mlm tutup..pakai lampu t5 shanda tu je..hehe..makan kene control..jgn overfeed..nnt tk cantik..haha.. Razz
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Fri Dec 16, 2011 3:41 am

Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Fri Dec 16, 2011 7:34 am

wanotz wrote:
Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.

tampal kiri kanan..tak rugi cahaya lampu
Back to top Go down
View user profile
gzagrath

avatar

Posts : 64
Join date : 10/10/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sat Dec 17, 2011 7:25 am

miang wrote:
wanotz wrote:
Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.

tampal kiri kanan..tak rugi cahaya lampu

cahaya lampu pon nak kira ke? kodukut, tu pon mau kira kaa... Laughing

p/s : btul la kata bro miang tu, biar aro tu duduk dlm kegelapan, baguih2...
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sat Dec 17, 2011 8:56 am

gzagrath wrote:
miang wrote:
wanotz wrote:
Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.

tampal kiri kanan..tak rugi cahaya lampu

cahaya lampu pon nak kira ke? kodukut, tu pon mau kira kaa... Laughing

p/s : btul la kata bro miang tu, biar aro tu duduk dlm kegelapan, baguih2...


rugi cahaya tu mksudnya...tak adala cahaya tu terkeluar kiri kanan tank...mksudnya...cahaya terperangkap dalam satu ruang untuk suluh ikn dalam tank je...ko bukak lampu nak suluh ikan ke nak suluh lantai?sapa dah buat dia paham la ha3..
Back to top Go down
View user profile
gzagrath

avatar

Posts : 64
Join date : 10/10/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sat Dec 17, 2011 9:32 am

miang wrote:
gzagrath wrote:
miang wrote:
wanotz wrote:
Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.

tampal kiri kanan..tak rugi cahaya lampu

cahaya lampu pon nak kira ke? kodukut, tu pon mau kira kaa... Laughing

p/s : btul la kata bro miang tu, biar aro tu duduk dlm kegelapan, baguih2...


rugi cahaya tu mksudnya...tak adala cahaya tu terkeluar kiri kanan tank...mksudnya...cahaya terperangkap dalam satu ruang untuk suluh ikn dalam tank je...ko bukak lampu nak suluh ikan ke nak suluh lantai?sapa dah buat dia paham la ha3..

pehh... ayat power... muahahhaha

p/s: semua cahaya yg dikumpul tu akan diserap oleh aro, baru la mengerlip
x begitu bro miang? Laughing
Back to top Go down
View user profile
wanotz

avatar

Posts : 944
Join date : 25/09/2011

PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   Sat Dec 17, 2011 11:39 am

Okes... tq otai2x nnt akn di tampal. :p

gzagrath wrote:
miang wrote:
gzagrath wrote:
miang wrote:
wanotz wrote:
Nak tnya pasal background. Perlu ker sya tmpal sticker pada kiri dan kanan aquarium sy @ pon sticker belakang dh cukup.

tampal kiri kanan..tak rugi cahaya lampu

cahaya lampu pon nak kira ke? kodukut, tu pon mau kira kaa... Laughing

p/s : btul la kata bro miang tu, biar aro tu duduk dlm kegelapan, baguih2...


rugi cahaya tu mksudnya...tak adala cahaya tu terkeluar kiri kanan tank...mksudnya...cahaya terperangkap dalam satu ruang untuk suluh ikn dalam tank je...ko bukak lampu nak suluh ikan ke nak suluh lantai?sapa dah buat dia paham la ha3..

pehh... ayat power... muahahhaha

p/s: semua cahaya yg dikumpul tu akan diserap oleh aro, baru la mengerlip
x begitu bro miang? Laughing
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Mintak otai comment sikit.. :p   

Back to top Go down
 
Mintak otai comment sikit.. :p
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: