Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
senecavkb1



Posts : 154
Join date : 06/04/2011
Location : Kota Bharu

PostSubject: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 5:10 am

Salam semua....

Nak tanya otai2...ape kat mulut ikan aku ni...?? tumbuh cam jerawat jerk...aritu rasanya takde...tak terperasan la pulak...cuma malam tadi dok perati tengok....

Biasa ke luar biasa tu...??? Risau laa pulak rasanya.....

Hari ni aro ak tu takde selera malan laa pulak dah.....
Malam tadi makan cengkerik 4 ekor...
Pagi tadi sebelum pi kerja...bagi 4 ekor anak ikan yg kecik2....
Balik tengahari tadi...anak2 ikan tu masih ade 4 ekor tu....tak dimakan pun....
Bagi cengkerik....tak nak makan....
Bagi ulat....makan la sekor je....

Adooooiiiii...kenapa arr....??? tak sihat ke dia....??
Nampak aktif cam biasa je dok berenang kehulu kehilir.....
Kenapa hilang selera makan pulak....???
Apa yang tak kena.....???

Tolong la bantu....bagi info dr pengalaman otai2 semua...

Terima kasih semua....
.[img][/img]
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 8:42 am

jerawat batu kot he3.....mogok makan ke?aro mogok makan biaasala tu....
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah

avatar

Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 11:26 am

hehe..byk tul maslah ikan ko ni..rsnya x de pe2 la..tumbuhan daging ke?
klu ikan aku la kn, apa yg aku buat klu ikan aku x mau mkn,aku x kn bg mkn slama 2 ari..lg dia mogok lg la aku mogok x mau bg mkn.. lepas 2 ari,br aku bg makan..Alhamdulillah,dia mkn cam bese balik..kdg2 ikan ni mengada2 dek trlampau di manjakn tuannya..ko ajar skit ikan ko tu bro!! jgn smpai ikan ko merajuk plak..pening nnti..ha3..
Back to top Go down
View user profile
kyo82
Admin
avatar

Posts : 812
Join date : 09/07/2010

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 8:28 pm

xda apala bonjolan tu.Ikan aku dlu pun penah kena..nt dah stabil dia mengecut semula..jgn dok bagi mkn cengkerik kerap sgt.tu yg dia jadi mengada2 lebih..mogok mkn ni biasa je.buat cam gaban bagitau tu..bia ikan ko berdikari pasni.hehehe..
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 8:59 pm

gabanzshah wrote:
hehe..byk tul maslah ikan ko ni..rsnya x de pe2 la..tumbuhan daging ke?
klu ikan aku la kn, apa yg aku buat klu ikan aku x mau mkn,aku x kn bg mkn slama 2 ari..lg dia mogok lg la aku mogok x mau bg mkn.. lepas 2 ari,br aku bg makan..Alhamdulillah,dia mkn cam bese balik..kdg2 ikan ni mengada2 dek trlampau di manjakn tuannya..ko ajar skit ikan ko tu bro!! jgn smpai ikan ko merajuk plak..pening nnti..ha3..


aku setuju dgn ko bro....aku ......ikan aku sori lah nak manja2 dgn aku he3.....aku tuan dia.....bukan dia tuan aku...apa aku campak..mstia dia makan...tak ada nak mengada2 nie....kalau mogok makan...aku biar pi dia...ada sekor ikan aku mogok sampai tiga minggu tak makan...aku biarkan je sampai sebulan....lepaskan anak kap...lapar...retilah dia makan sendiri.....pastu baik sendir...yg penting masa dia mogok makan..dia nampak sihat..mata jernih..kalau dia mogok makan...mata nampak layu...ada something la tu...bukan mogok makan..tapi ada sakit....
Back to top Go down
View user profile
senecavkb1



Posts : 154
Join date : 06/04/2011
Location : Kota Bharu

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Thu Apr 14, 2011 10:04 pm

Salam...

Woookeyyy....terima kasih banyak otai2 semua...bro miang...bro gabanzshah...bro kyo82...

Aku pun tak pasti laa bro gaban....sama ada ikan aku tu yg banyak masalah...atau aku sendiri yg bermasalah... Tapi aku rasa aku yg banyak masalah....coz aku tak ada pengalaman...baru nak belajar...
Perlu banyak tunjuk ajar dari sifu2 dan otai2 cam kalian semua...

Alhamdulillah...pagi ni dah makan cam biasa....

Terima kasih banyak atas tunjuk ajar dan info....
Back to top Go down
View user profile
sham/kb



Posts : 102
Join date : 19/03/2011
Age : 38
Location : kota bharu,kelantan

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Sat Apr 23, 2011 11:36 am

senecavkb1 wrote:
Salam...

Woookeyyy....terima kasih banyak otai2 semua...bro miang...bro gabanzshah...bro kyo82...

Aku pun tak pasti laa bro gaban....sama ada ikan aku tu yg banyak masalah...atau aku sendiri yg bermasalah... Tapi aku rasa aku yg banyak masalah....coz aku tak ada pengalaman...baru nak belajar...
Perlu banyak tunjuk ajar dari sifu2 dan otai2 cam kalian semua...

Alhamdulillah...pagi ni dah makan cam biasa....

Terima kasih banyak atas tunjuk ajar dan info....

slm..bro,camner aro tu dah sihat dah ke,hilang dah ke bintil tu...heheh
Back to top Go down
View user profile
senecavkb1



Posts : 154
Join date : 06/04/2011
Location : Kota Bharu

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Sun Apr 24, 2011 1:48 am

slm..bro,camner aro tu dah sihat dah ke,hilang dah ke bintil tu...heheh

Salam...

Alhamdulillah....dah ilang dah...aro pun okey jerk... Very Happy

Lagu mano gu....demo dah gi ambil ke belum Chili Red demo tu....???

Ambo pun dah lama gak tak gi sana...dah 3 minggu ada laa rasanya....

Best arr demo...boleh bela CRed...congrate arr bro...bela elok2 ehh....mahal looorrrr...

THx arr bro...
Back to top Go down
View user profile
sham/kb



Posts : 102
Join date : 19/03/2011
Age : 38
Location : kota bharu,kelantan

PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   Mon Apr 25, 2011 9:47 pm

senecavkb1 wrote:
slm..bro,camner aro tu dah sihat dah ke,hilang dah ke bintil tu...heheh

Salam...

Alhamdulillah....dah ilang dah...aro pun okey jerk... Very Happy

Lagu mano gu....demo dah gi ambil ke belum Chili Red demo tu....???

Ambo pun dah lama gak tak gi sana...dah 3 minggu ada laa rasanya....

Best arr demo...boleh bela CRed...congrate arr bro...bela elok2 ehh....mahal looorrrr...

THx arr bro...

oo...ok la aro SHB tu dah cihat...
kawe gi amik CRed tu ari khamis lepas..bereh dah mkn ok...je tgk..bahe cacing...
kawe ternak cacing wat beli kedai dgn bagi mkn carrot potong kecil2,transfer vitamin e ke aro kawe hheheh
di samping bagi badan cantikk,
nie..no hp kawe 0139966545,msg tu..bleh kongsi bela aro,
hobi nie kalu duk layan sorang2 confirm mudah boring..heheh,
k,,bereh
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????   

Back to top Go down
 
SALAM...APA KAT MULUT IKAN AKU NI....????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: