Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Salam Perkenalan n My Collections

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
atrac01



Posts : 7
Join date : 09/04/2011

PostSubject: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 9:56 am

Salam semua....

Ni 1st post saya kt forum ni. Dah lama saya mengikuti perkembangan forum ni, tpi setakat baca jela. Lagipun koleksi highback saya ni pun saya beli melalui mr admin kita kat bukit merah bln 1 haritu. sya dtg dgn zcool abg sya beli kt mau.saya angkat 4 highback seperti kat gambar tu. green aro tu sye beli wild nyer dr pahang. mohon tunjuk ajar semua bro2 kat cni










Back to top Go down
View user profile
gabanzshah



Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 10:04 am

zcool abg ko ke bro?



Back to top Go down
View user profile
atrac01



Posts : 7
Join date : 09/04/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 10:17 am

gabanzshah wrote:
zcool abg ko ke bro?



yup, zcool tu abg aku bro. aku pn byk belajar dr dia pasal aro ni.
Back to top Go down
View user profile
gabanzshah



Posts : 682
Join date : 07/01/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 10:19 am

atrac01 wrote:
gabanzshah wrote:
zcool abg ko ke bro?



yup, zcool tu abg aku bro. aku pn byk belajar dr dia pasal aro ni.
otai kolam simen tu..haha..satu kluarga dok gila aro ni..huhu
Back to top Go down
View user profile
atrac01



Posts : 7
Join date : 09/04/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 10:24 am

gabanzshah wrote:
atrac01 wrote:
gabanzshah wrote:
zcool abg ko ke bro?



yup, zcool tu abg aku bro. aku pn byk belajar dr dia pasal aro ni.
otai kolam simen tu..haha..satu kluarga dok gila aro ni..huhu

hahaha minat punye pasal bro. senang ckit wat rujukan Smile
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 8:14 pm

gabanzshah wrote:
atrac01 wrote:
gabanzshah wrote:
zcool abg ko ke bro?



yup, zcool tu abg aku bro. aku pn byk belajar dr dia pasal aro ni.
otai kolam simen tu..haha..satu kluarga dok gila aro ni..huhu


ak ah betul....dia kagi hebat pe dr pd kitaorg.....tp lama dia tak muncul....ke mana ilangnya yea...
Back to top Go down
View user profile
kyo82
Admin


Posts : 812
Join date : 09/07/2010

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Sun Apr 10, 2011 9:34 pm

Dia dok sibuk harvest ikan ke skrgni?xcukup tgn ramai yg sudi membantu.hehehe.Lama dia xupdate ikan dalam kolam dia..Suh la dia update..mana tau ktrg blh ikut jejak langkah dia jugak nt.
Back to top Go down
View user profile
atrac01



Posts : 7
Join date : 09/04/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Mon Apr 11, 2011 6:43 am

kyo82 wrote:
Dia dok sibuk harvest ikan ke skrgni?xcukup tgn ramai yg sudi membantu.hehehe.Lama dia xupdate ikan dalam kolam dia..Suh la dia update..mana tau ktrg blh ikut jejak langkah dia jugak nt.

tula sibuk dia skang. hehe x sempat nk bg 100% kt ikan die skang ni. hmmm kalo ikutkan ikan die dah bleh breed sbb da 3++ years da tp crowded la kolam simen die tu. mngkin kene transfer pg kolam tanah plak kot. slow2 kayuh bro
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Mon Apr 11, 2011 7:01 am

mak aih...hang bg ikan2 seluwang tu makan pallet ke....kena rajin tukar air le...cpt kotor sbb palet tu...
Back to top Go down
View user profile
atrac01



Posts : 7
Join date : 09/04/2011

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Mon Apr 11, 2011 7:26 am

miang wrote:
mak aih...hang bg ikan2 seluwang tu makan pallet ke....kena rajin tukar air le...cpt kotor sbb palet tu...

ic2 aah, ok tq bro miang. aku ni bdak bru belajar hehe. ape option len nk bg makan ikan seluang tu kalo xnak bg kotor air
Back to top Go down
View user profile
miang
Admin


Posts : 1150
Join date : 11/12/2010

PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   Mon Apr 11, 2011 8:44 am

atrac01 wrote:
miang wrote:
mak aih...hang bg ikan2 seluwang tu makan pallet ke....kena rajin tukar air le...cpt kotor sbb palet tu...

ic2 aah, ok tq bro miang. aku ni bdak bru belajar hehe. ape option len nk bg makan ikan seluang tu kalo xnak bg kotor air

abang ko teror le...msti dia tunjuk ajar....he3...aku kalau buh seluang ke,anak tilapia ke,anak kap ke,hatta lampam sekalipun aku tak penah bg dorg nie makan,sbb....tugas dorg makan sisa lebihan makanan aro,makan parasit2 kecik yg kita tak nampak dalam air (kekdg ada cacing2 halus),bg kandungan air tu bersih....kalau dorg2 nie semua kenyang sapa pulak nak cuci segala menda mikroorganisma halus yg kita tak nampak tu....aku punya lampam aku tak bg mkn palet pun dari besar ibu jari aku bela sama2 aro aku...sampai besar tapak tangan aku...sihat walafiat je pun.....

Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Salam Perkenalan n My Collections   

Back to top Go down
 
Salam Perkenalan n My Collections
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: My Arowana dan My Aquarium-
Jump to: