Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Permulaan sebuah aqua

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
kurt2812



Posts : 132
Join date : 25/07/2013

PostSubject: Permulaan sebuah aqua   Fri Jul 26, 2013 2:41 am

aslkm bro2 sekalian nak tanye la, soalan basic je tp penting utk revision balik.
saya nak tanya klo beli tank baru, saiz dlm 4x1.5x1.5,
ada org kata kena cycle air dgn pump n air buble selama 2 minggu dulu.
ada org kata letak garam 2 genggam
ada org kata letak daun ketapang
anti-chlorin tu opkos lah sy pon tahu..
mari kita revise balik mana tahu masing2 ada skill n petua tersendiri, boleh kongsi bersama.cheers
Back to top Go down
View user profile
rohurockstar



Posts : 454
Join date : 06/06/2012
Age : 35
Location : klang.selangor.malaysia

PostSubject: Re: Permulaan sebuah aqua   Fri Jul 26, 2013 3:47 am

bela aro ni mcm ikan biasa je bro.nak setup tank pun xyah ikut petua yg karut marut.sbb tu ramai org fobia nk bela aro.persepsi dan tanggapan org yg aro ni leceh nak bela.padahal aro pun ikan gak.so asalkan air tu xde sampai bau air kumbahan insyaAllah sihat la aro tu..selamat membela..
Back to top Go down
View user profile
kurt2812



Posts : 132
Join date : 25/07/2013

PostSubject: Re: Permulaan sebuah aqua   Fri Jul 26, 2013 5:06 am

thanks bro,sbb aku dah serik tank aku sebelom ni jd hijau mcm air tebu. akutanye org2, katanya sbb aku x letak garam n cycle kan pum aku seminggu sblom aku letak ikan.
Back to top Go down
View user profile
asheed



Posts : 929
Join date : 27/08/2012

PostSubject: Re: Permulaan sebuah aqua   Fri Jul 26, 2013 8:08 am

kurt2812 wrote:
thanks bro,sbb aku dah serik tank aku sebelom ni jd hijau mcm air tebu. akutanye org2, katanya sbb aku x letak garam n cycle kan pum aku seminggu sblom aku letak ikan.
cycle pump?abih kalo pump yg da lama pakai tetiba rosak...
pump baru nak cycle gak?
Back to top Go down
View user profile
kurt2812



Posts : 132
Join date : 25/07/2013

PostSubject: Re: Permulaan sebuah aqua   Sat Jul 27, 2013 12:55 am

asheed wrote:
kurt2812 wrote:
thanks bro,sbb aku dah serik tank aku sebelom ni jd hijau mcm air tebu. akutanye org2, katanya sbb aku x letak garam n cycle kan pum aku seminggu sblom aku letak ikan.
cycle pump?abih kalo pump yg da lama pakai tetiba rosak...
pump baru nak cycle gak?

bukan pump yg kena cycle, air aqua tu yg kena cycle dulu dlm 1-2 munggu baru bleh letak ikan, tu yg sy pelik tu betol ke?
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Permulaan sebuah aqua   Today at 3:56 am

Back to top Go down
 
Permulaan sebuah aqua
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: Bincang atau kongsi pengetahuan anda mengenai cara penjagaan ikan arowana-
Jump to: