Perbincangan mengenai arowana dan sistem pawah kolam arowana
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
appiss



Posts : 45
Join date : 10/07/2013
Age : 36
Location : 17/10/1980

PostSubject: pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum   Mon Jul 15, 2013 8:12 pm

to all my dear otai2

sorry kalau pertanyaan2 nih meng"annoying"kan anda..Rolling Eyes 

bahagian fin rabak penyebab tak tau..member(owner) tak inform sebab apa..
baru je ambil alih penjagaan ikan HB GOLD nih ahad lepas.. (owner yg kasi tau ni jenis Highback Golden..  aku tak tau sangat.. Cool )




nak tanya agak2 berapa lama bahagian fin ni nak recover balik?
ada apa2 ubat/supplements yg perlu?? any suggestion?



untuk permulaan nih aku pakai tank 3 kaki(pakai tank yg sedia ada kat rumah..sementara nak mengumpul duit untuk tank yg lebih besar).. Shocked 

sekarang nih cuma ada barang2 basic.. top filter yg terkandung bio ceramic ring + bioball ngan kapas putih

macam tank 3ft nih perlu ker pakai heater?
Activated carbon elok ker untuk aro?

boleh kasi advise aper yg perlu ada lagi untuk tank si arowana nih...

keadaan ikan agak ok tenang jer... lepas dua hari tak nak makan mungkin sebab tukar tank, alhamdulillah pagi tadi dia abih dia bantai anak2 ikan kap

kalau ada nasihat tambahan dipersilakan..budak baru belajar la katakan "

sekali lagi maaf untuk pertanyaan basic cam gini..

p/s: kalau bela natang bela betul2 Sad .. nasihat dari belia sayang binatang Basketball
Back to top Go down
View user profile http://akuhidup.wordpress.com
rohurockstar



Posts : 454
Join date : 06/06/2012
Age : 35
Location : klang.selangor.malaysia

PostSubject: Re: pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum   Tue Jul 16, 2013 7:07 am

fin dan ekor pecah2 camni sekejap je boleh recover bro.jgn risau sgt.Maintain air bersih dan letak garam.utk tank 3kaki letak 2-3 genggam pun boleh.gudluck Smile
Back to top Go down
View user profile
appiss



Posts : 45
Join date : 10/07/2013
Age : 36
Location : 17/10/1980

PostSubject: Re: pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum   Thu Jul 18, 2013 9:48 am

thanks...
Back to top Go down
View user profile http://akuhidup.wordpress.com
aro2011



Posts : 794
Join date : 18/03/2011
Location : Kota Bharu

PostSubject: Re: pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum   Sat Jul 27, 2013 8:25 pm

rohurockstar wrote:
fin dan ekor pecah2 camni sekejap je boleh recover bro.jgn risau sgt.Maintain air bersih dan letak garam.utk tank 3kaki letak 2-3 genggam pun boleh.gudluck Smile

saya setuju:cheers: cheers cheers 
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum   Today at 7:57 am

Back to top Go down
 
pertanyaan untuk sesi rehab si aro berumur 2 tahum
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Arowana Shopzone :: Perbincangan mengenai ikan arowana :: Bincang atau kongsi pengetahuan anda mengenai cara penjagaan ikan arowana-
Jump to: